Anasayfa Yazarlar Avrupaci Kizi Olmak
Avrupaci Kizi Olmak
Kullanıcı Değerlendirmesi: / 42
ZayıfEn iyi 
Yazarlar
Zelal Eray tarafından yazıldı.   
Cuma, 16 Nisan 2010 18:17

 

Bende avrupada dogmus ve yetismis biri olarak,yada sizin deyiminiz kullanmam gerekirse avrupaci\pizzaci kiziyim,bacisiyim,esiyim.
”Avrupaci ve pizzaci deyimlerinizi”,gerek cevremde gerek köse yazilarinda,oldukca yogun duyuyor ve okuyorum.

Üzülerek söylemek gerekirse, ”Siz avrupayi gözünüzden fazla büyütüyorsunuz”

Avrupanin köyde yasayanla ne farki var, ev ise siz daha büyük modern ve luks evlerde yasiyorsunuz,ki biz 90 metre kareli evlerde yasiyoruz.
Giyim ise bizim ”100kr.gecmiyecek ha kizim”denilipte almadigimiz günlerimiz var,ama siz bire bese bakmadan aliyorsunuz.

 

Yaz sezonunda kimin avrupaci kimin yerli oldugunu görünüsde ayirt bile edemiyorsunuz.
Avrupacinin gorunusu neden size farkli geliyorki.

 

Öglene kadar yatip,uyandiktan sonra kendi isiniz ile meskulsunuz, ya biz,” Hem dis isleri ile hemde ic isleri ile”.
Köydekiler avrupadaki akrabalarini elestiriyorlar,bunun yani sirada onlardan ekonomik yönden destek bekliyorlar,onlar ise sizin düzeninizi bozan avrupacilar ise, beklentiniz olmasin ozaman.

 

 
”Eski Omara”yi geri getirin,bunu önce bakis acimizi ve aynadan kendinize bakarak baslaya bilirsiniz.
Ben üc yasimdan itibaren haftanin her 5 günü sabah 6 da kalktigimi bilirim,emekli olmama daha 45 sene var,yani daha 45 sene daha saat 6`da kalkacagim.


Avrupada büyüyen genclerimizide bu sekilde karalamak dogru degil,biz halen kendi örf ve adetlerimizi daha iyi biliyoruz,kime ne zaman ne sekilde saygi gosterecegimizide biliyoruz,kiyaslamak gerekirse eger köydeki genci avrupaya göre,köydeki genc daha hür ve istediklerine sahip ola biliyorlar.

 


Sonrada avrupaya gelip, icinde olupta yapamadiklarini yapiyorlar,buda rahatligin ve ekonominin getirdigi ozgurluk sayesinde gerceklesiyor. Tabi bizde haliyle,5 sene önce gelenlerin degisim sürecinin icerisine aliniyoruz.


Tabiri caiz ise ” Sonradan Görme” liginizin faturasini da avrupaya kestiriyorlar.

 
Ben amcamin,dayimin,teyzemin,halamin,kim olduklarini biliyorum,unutmadim eminim ki benim gibi unutmayan cok kisiler var. Avrupada olmam bunlari bana unutturup veya degisimime sebeb degil.

 


Ben tatile geldigimde, köyümde inanin dogru dürüst birbirleriyle konusan kimse yok ” Hepsi küs”
Birbirlerini cekemeyen,kapilar ardinda gecen konusmalar,akli hesabi olmayan dedikodular.

 


Anlasmasiz evlilikleri bile avrupalilar yüzünden oldugunu söylüyorsunuz. ” Heves etmeyin ozaman”
Hatalarimizi,cahilliklerimizi ve sonradan görmelerimizi,avrupa neden idi deyip gecmek cok kolay. Cekirdekten saglam bir temel kisilik oturmus olsaydi bu bedenimize,nerden geldigimizi kim oldugumuzu,avrupa bize unutturmazdi.

 


Kendiniz olun baskalarina özenip ayni seyleri yapmayin,sende var bende niye yok diye dusunup cizgiyi gecmeyin.
Velhasil ben yazima burda son vermek istiyorum,yorum sizin tabiki. Umarim size bir ”Avrupaci\Pizzaci”kizi olarak ne hissetdigimi ve dusundugumu dile getirmisimdir.

 


Umarim benim gibi ”Avrupaci\Pizzaci”kizi,genclerimizde birseyler ekler.

 

Saygilar. 

Paylaş
etiketten Facebook Google Live Myspace Twitter
 

Yorumlar 

 
#39 burhanboğa 28-08-2010 21:50
slm soylece yorumlarınızı okudum ve kendı ıcınızde avrupacı ve koylu yu oynuyor ve cok yanlıss olarak algıladım ben cunku sonucta aynı vatan ve koylu oldugumuz ıcın bır bırmıze en cok en cok destegı vermemız gerekır pekı sunuda
dusunun avrupa olmasaydı bukadar mılet ne yer ne ıcer ve ne ıs yapardı sonucta hepımız bırbırımıze muhtacız kımse ben pızza cı avrupalıyım ve koyluyum demesın cok yanlıs ha suda var herkes degıl ama bazı avrupacı bay ve bayan arkadaslar var cok havalı ve sımarık ama olsun senede 1. ay ızın lerı var haklarıdır dıye dusunuyorum ben
Alıntı
 
 
#38 KonyaKürtleri 05-07-2010 12:28
Hic Kimse Avrupaya Özenmesin isini Gücünü Birakmassin...Siz Avrupayi Gözünüzde cok Rahat Bir Yer Olarak Ciziyorsunuz Ama Hicte Öyle Degil...Kendi isinize Gücünüze Sahip Cikkin Kendi Islerinizi Yapmiyorsaniz ILLAM Avrupaya Gidecem Diyorsaniz Burdaki Isler Kendi isinize benzemez...her is Mecburidir..Ama Kendi isinde Mecbur Degilsin Kimseye Hesap vermessin...Yani Evdeki Hesap Carsidaki Hesaba Benzemez Siz Siz OLun Elinizdekinin Degerini Kiymetini Bilin...Güzel GiyimLi OLan Sizlersiniz,Güz el KomforLu Arabalar Altinizda,Süper Evlerde Oturuyorsunuz,D aha Ne IstiyorsunuzKi...Türkiyedeki KizLar Ve Erkekler Avrupadaki Kizlari Erkekleri Gecmis...Acik Sacik OLan Sizlersiniz,Köy e Geldigimizde Sizmi Avrupacisiniz yoksa Bizmi??Avrupadaki Gencler Türkiyedekilerd en Daha Saygili Efendi,Dürüst,Y alan Dolan Bilmezler...Ne Varsa Hersey Türkiyedekilerd en Beklenir...Aci Gercekler BunLardir Hem Avrupandan Yerle.Kiz Erkek Verirler Ama Avrupayida Begenmezler,Ins an Oglu iste Neresi saglamsa Orayi Tutar:))
Alıntı
 
 
#37 Adem H. 04-07-2010 12:10
1- "Turk kizi" demesek Tukiyede kalanlar icin? Hala kurduz biz :)

2- Genelleme yapacak kadar cahil olmasak? Herkes ayni degildir, ne köydekilerin hepsi aynidir ne avrupadakilerin . Bu zihniyeti birakalim. Yaziyi yazan arkadas bazi konularda hakli olsa da baya bir öfke icinde yazmis imasi veriyor.

NE avrupadakiler hic bir sosyal aktivitenin olmadigi tavsancalida yasamanin nasil oldugunu bilir, sobayla, karla kisla, sessizlikle. Ne de köydekiler Avrupada sistem disi yasamanin, zor bir hayat surmenin nasil oldugunu bilir..

Köyde kalanlar köy insanini, avrupadakilerde kendileri hakkinda olumlu yorum yapip diger tarafi kotuluyor.. Bu da kendinizi diger gruptan ayri tuttugunuzu gösteriyor.. hEPIMIZ BIR DEGIL MIYIZ? ayni kandan degil miyiz? Biraz daha iyimser olalim.

Sonuc: fazla yoruma gerek yok, gelecegi ALLAh bilir ama tavsancalinin gelecegi budur : YILLARCA ALIN TERIYLE, ZOR KAZANILAN PARALARLA KÖYDE YAPILAN EVLER, SIMARIK BIR NESLIN SIMDIKI KUSAK ÖLDUKTEN SONRA TAVSANCALI DISINDAN INSANLARA SATIP, O PARALARI DA SAR VURUP DERMAN SAVURMASI, CAMILERDE "tavsancalili" KALMAMASI, AVRUPADA DILINI, DININI VE KENDI BENLIGINI UNUTMUS, YOZLASMIS BIR HALK GURUBU.

SAYGILARIMLA..
Alıntı
 
 
#36 bayram 18-06-2010 16:39
Alıntılandı volkan argin:
selin arkadasa ) bi kahveye cimrilik yapar icmezler isvecte giderler koyde icerler millete hava basmak icin ha bide ikinci konu pazara cikmasin kendini bilen kizlarin pazara alisveris icinmi ne icin ciktigi belli olur evide duran duruyor durmayanda pazara her pazara gidende onun icin gitmiyordur en iyisi bu konuyu meclise tasimak cunki geriden konusuyoruz gelecege care bulmali cahil zihniyetleri kaldirmali oda zor




Aynen Cok Dogru Bayram Abi
Alıntı
 
 
#35 falci 11-06-2010 12:29
offff offff bu ne bicim avrupa derken omaro derken birbirimize girecegiz yazilarini hep okuyorum ama bu ilk yorumum arkadaslar yanlisimizla dogrumuzla hepimiz ayni yerdeniz ya akrabayiz ya kardesiz ya arkadasiz bazi arkadaslar kendini hakli cikarmak icin karisindakilari rencide ediyor eksigimizle fazlamizla birbirimizi ezmeden yorum yapalim avrupadaki insanlarimizda nerden avrupaya gitmis genclerimiz farkliysa buda onlarin sucu degil arkadaslar dunya degisiyor siz koyde insanlar hala 70 li yillardaki zamandami yasiyor yok koyler parisi gecmis kimi calisiyor kimi yiyor peki avrupadaki cocuk yasadigi ulkede doguyor yasiyor okula gidiyor okula gittiginde sadece alman,isvec, danimarka, vs vs kulturu ile buyumuyor en az 10 kultur arasinda SIKIsmis kalmis ya avrupayi terk edip kendi ulkene doneceksin yada cocuklarinin pisikolojisini bozmayacaksin aman kizim biz omarodaniz aman oyle giyme aman bunun konusma aman yolsa giderken basini kaldirip kimseye bakma acaba omaro kizlarida bu baski altindami yasiyor tabiki degil gercekten birbiriniz rencide etmeden eksikliklerimiz i tamamlayalim
Alıntı
 
 
#34 misafirrr 04-06-2010 22:49
valla haklisin canim hepsi dogru ama önce mecbur avrupada yasaman gerek sonra anlasilir ben hemn tr de yasadim hemde isvecde tr de kiler keyfini yapiyo ama farkinda deiller
Alıntı
 
 
#33 male 28-05-2010 20:59
guzel bir konuya deyinmis yazar tesekur ederim ilgimi ceken 3 yasinda daha anne babanin sicakligina doyamadan cocuk yuvasina saat 6 da gitmen okul icin sat 7 kalk is icin saat 6 da sonra emeklilige kadar yani 65 yasina kadar calis sen geleceginin farkindasin kutlarim ya bizler robot gibi yillarca pizzalarda yarinsizlara calisiyoduk ne kadar anlamsiz halbuki resmi biriste 8 saat CALISSAK yeter paranda olmaz problerinde OLMAZ cocuklarinada bol zamanin olur
Alıntı
 
 
#32 nermin 28-05-2010 09:00
HAYALIMSINE GÖNDERIYORUM hepsı aynı kurban
Alıntı
 
 
+1 #31 Hayalimsin 27-05-2010 16:57
millet BENİM OYLE Bİ DERDİM yok Allaha sükür tavsancalidan evlenmekmis ..Benim kalbim sadece istanbulu bi kiza atiyorrr :)
Alıntı
 
 
-4 #30 elif 24-05-2010 09:14
avrupa dediğiniz pardon ya tuvallet temizliyordur yada pizzacıdır.Türkiyedekiler gibi avukat,öğretmen ,doktor gibi işleri yoktur pardon bu insanlar eşek gibi çalışıp paşa gibi yiyiyorlar türk kızları onların eşek gibi çalıştıklarına bakmıyorlar paşa gibi yediklerine bakıyorlar
Alıntı
 
 
-2 #29 nermin 23-05-2010 20:37
gavurlardan hevesini alıp türkiyeye izne gelenler ve berbat zibidilikler sergileyip ve gerizekalı burdaki insanlarımız gözlerini kapatarak sonunun kötü olduğunu bile bile kızlarını perişan ediyorlar yazıklar olsun onlara ve avrupasına.Avrupa gençlerini sesleniyorum pislik harketler varsa gelip namuslu türk kızlarını kendiniz gibi kirletmeyin
Alıntı
 
 
#28 acı gerçek 23-05-2010 20:30
:-)türkiyedeki kızlara çok acıyorum burda terbiye ahlak ve anne baba terbiyesi allarak namusu ile evinde oturan kızlar vardır sezon geliyor avrupacılar gelmiş süs püs derken kapıya gereksiz istek dışı evlilikler yapıp iki tarafta madi ve manevi olarak huzursuzluk başlıyor peki avrupa diyorsunuz peki niye avrupadan gelip türk kızlarını alıyorsunuz.orada dilini eğitimini almış kızlar var işte sonuç avrupa erkekleri türk kızları onları idare ederek hayatını sürdürüyor
Alıntı
 
 
-1 #27 Eyup 20-05-2010 00:42
Evara lee..:S
Alıntı
 
 
#26 hacer akdeve 17-05-2010 00:11
neden bir seyleri aciklamak geregi duyuyorsun avrupaci kiz, kendine guvenin varsa baskalarini elestirererek kendini aklayamazsan.ben bir cok avrupaci kiz taniyorum köyden gelen kizdan hic bir farki yok bu isin esasinda AILE terbiyesi var...AVRUPACI bir kiz köydeki biriyle evlenmis ertesi sabah kayin babasi ondan bir cay beklemis guzel bir kahvalti sofrasi ama nerde, gelin kaynanasi tarafindan hazirlanan kahvaltiyi yaparken kayinbaba kendini tutamayip gelin bir sey icmek istermesin kahve olur mu hayir amca ben kahve sevmem cay alayim demis:).zavalli kaynana esine dönup bu kiz daha babasina bir cay yapmamis kalkipta sana mi hizmet edecek demis.bir curuk domates bir kasa domatesi curutuyor anlayacagin
Alıntı
 
 
#25 misafir 15-05-2010 10:43
yazii bildiginn sacmaa olmuss.. arkadasimm emegine saglik ama yazinda tr de bulunanlara verip veristirmek yerine iki tarafa da aynı mesafe de yaklasabilirdin n objektif olabilirdinn yanii.. sacmaliktan ote bi yazı deill..
Alıntı
 
 
+3 #24 yesilgul 14-05-2010 14:47
kesınlıkle kardesımızın acıklamalarına katılıyorum 5 parmakta bırbırınden farklıdır arkadaslar bunu sakın unutmayalım unutlmaması gerek...pizzacı kızı kötü olacak diye bir gaye yok..!ınsanın ıcınde bulunsun eger ınsan ıyıyse zaten ıyıdır eger ınsan kotuyse zaten,bırakın zaten o pızzacı kızıda olsa,hocanın kızıda olsa her turlu ısı yapar dıyorum..


saygılar//
Alıntı
 
 
#23 volkan argin 02-05-2010 23:47
selin arkadasa ) bi kahveye cimrilik yapar icmezler isvecte giderler koyde icerler millete hava basmak icin ha bide ikinci konu pazara cikmasin kendini bilen kizlarin pazara alisveris icinmi ne icin ciktigi belli olur evide duran duruyor durmayanda pazara her pazara gidende onun icin gitmiyordur en iyisi bu konuyu meclise tasimak cunki geriden konusuyoruz gelecege care bulmali cahil zihniyetleri kaldirmali oda zor
Alıntı
 
 
+2 #22 selin 01-05-2010 00:49
bence arkadas cok guzel yorumlamis,gerc ek degilmi avrupa avrupa diyorlar baska birsey demiyorlar,sank i ustumuze para yagiyorda bizde almiyoruz ama gercekten seviniyorum buraya geliyorlar ve kendi gözleriyle görduklerinde pisman oluyorlar ozamanda cok gec degilmi arkadaslar,ha unutmadan bunuda belirteyim köye gitigimizde kizlarini susliyorla ve pazara yolluyorlar sanki alisveris degilde kiz aliyorlar ne yaziki bundan dolayida bosanmalar artiyor katilan varsa cevap yazar,birde burda hep calisiyoruz ve köye geldigimizde bari birakin o parayi keyfimize göre kullanalim cunku isvecte bir kahve icemiyorlar bile yani parasina kiyamazlar umarim kirici yazmamisimdir ama gercek ne yazik ki acdir saygilarla isvecli
Alıntı
 
 
+2 #21 volkan argin 30-04-2010 22:29
arkadas guzel yazmis bu son 5 sene icinde gelenler derken herkesi kiyasladin ama orda bi dur bence isvecte herkes biseylerin pesinde oda para cunki temel bozuksa 5 sene dir burda olan genclerin hepsinide ayni kefeye koymak olmaz cogunu tanimiyorsun cemiyete gittiginde sendemi geldin kelimesini sen yemiyorsun onun icin cogu genc aslinda sonradan gorme degil bu lafa karsilik yapiyorlar sen geldiginde ne degistiki be geldigimde degissin zihniyetler degismeli ilimli sicak ve tutucu olmali azgin simarik zengin zibidileri gibi degil
Alıntı
 
 
+1 #20 önemi yok 26-04-2010 18:43
Dusuncelerinizi dogru buluyorum fakat yazar oldugunuz icin elestirilerede acik olacaginizi dusunuyorum... Avrupanin tavsancaliya,Ce lep,Yeniceoba,B eskardes vs vs koylere verdikleri zarari degilde yararlarida sayarsaniz guzel olacaktir.... Avrupaya gelmeyin pisman olursunuz mentalitesi 1978 den beri vardir bende 30 senedir tavsancali bu mentalideden nasibini almamis ozaman geldiginizde bari böyle söyle yapin diye tavsiyelerde bulunabilirsini z diye dusunuyorum saygilar sevgiler....
Alıntı
 
 
+2 #19 gurbetci 24-04-2010 23:26
valla sonuna kadar sana katiliyorum kardes bizim burda sabahtan aksama kadar cektiklerimiz görseler ozaman anlarlar halimizi onlarda biraz daha iyi davranir ben görusume göre avrupadaki cocuklarin trdekilerden daha iyi aileye bagli ve daha adetlerine daha sadilar
Alıntı
 
 
-1 #18 Ararat1907 23-04-2010 19:47
İSVECLI1NUMARA Aslanim senin kapasiten ne kadar ben o lafi ne icin dedim on kere oku anlarsin emi biraz gecikmis bir cevap ama okursun umarim
Alıntı
 
 
-3 #17 brinkur 23-04-2010 19:29
ben gayet objektifim kor ebede oynamiyorum ama senin yaptigin herkesi ayni kefeye koymaktir ben bir ornek verdim verdigim ornekte bir genelleme degildi burda mesele benim kalbimin nasil olusu degil...saygilarimla
Alıntı
 
 
+7 #16 zeriya 22-04-2010 21:18
ben kendimi cok iyi biliyorum brinkur heval,kendini bilmek,goz gore gore olani biteni yok saymakmidir?kendini bilmek hatir hutur ugruna yanlislara goz yummakmidir?kendini bilmek her turlu goz onunde yasanani gormezden gelmekmidir?eger bunlar kendini bilmenin anlamiysa bilemem,ama ben kendimi cok iyi biliyorum,klavy e arkasina saklandigim falanda yok,benim fikirlerim acik ve net ve sende anla diye senin diline yakin yazmisim,senin kardesinin kalbi temiz olabilir bilemem,ama bu tavsancalidaki insan pazari gercegini degistirmez,ken dini kandirma lutfen tavsancalida donen carkin yelpazesindeki yeli diyarbakir gordu,sen kor ebemi oynuyorsun,o yuzden benim kalbim temiz kardesimin temiz falan demen yersiz,ben gorduklerimi yaziyorum senin kalbinin temiz olup olmayisi benim sorunum degil,ben kendi kardeslerimin harcanmamasi derdindeyim,tav asancalidaki ticaret bitmedende susmayacagim,o yuzden bence sende objektif olmayi dene,belki gorursun gormek istemediklerini ......
Alıntı
 
 
-2 #15 brinkur 22-04-2010 20:50
zeriya ne bu kendini bilmezlik benim kardesim yurtdisinda ben türkiyeyim ne o yani o saf,temiz yurekli ben kafasinda turlu hileler ceviren kendini begendirmeye calisan birimiyim??? klavye arkasindan artik cizggiyi asiyorcasina konusuyorsunuz sizleri saygiya davet ediyorum!!! sen nasil gittin oraya kocanmi goturdu? ya da ordami dogdun baban mi anneni getirdi yada dedenmi neneni getirdi yaptigin hakaretlerden eminimki sanada fazlasiyla pay dusuyor iki dk dusunursen sevinirim
Alıntı
 
 
+9 #14 ali 22-04-2010 16:22
evet zeriya senin tesbitlerin cok dogru,benim tavsiyem koyden evlenme olayina bir son verilmeli artik,burada yuregi temiz okadar kiz varken ruhunu oturuma satmis zihniyetlerden uzak durmali,gozleri ac,hep calip cirpmaya programlanmis kisilerden uzak durmali,buradan evlenin,varsin fiziken guzel olmasin,ama inanin koydeki egitimli canavarlardan bin kat iyi avrupadaki kizlar,en azindan buradaki kizlar evlenirken sadece evlenip aile kurmak icin evleniyorlar,ta vsancalidakiler gibi babalarini doyurmak cabasinda degiller,herkes e tavsiyem koylu koyune.........
Alıntı
 
 
+11 #13 zeriya 21-04-2010 21:41
buradaki kizlari koydekilerinden ayiran en buyuk ozellik,buradak i kizlarin ruhlarinda hala o saf cocuk guzelliklerini kaybetmemis olmalari,koydek iler oylemi?kampda egitim gormus gibiler,beyinle rinde kirk tilki,birinin kuyrugu digerine deymiyor,oyle organizeler,dus unduklerinde yaptiklarinda,u gruna herseyi goze alacak amaclari olan birer egitim gormus kiz adi altinda,canavar lar,oyle egitilmislerki bakislarindan mimiklerine,sun um icindeler,yuzle rinde bir ton makyaj buradayim derdindeler,bur adaki kizlar oylemi?biz oldugumuz gibiyiz ha yinede onlardan farkli gorunuyorsak,bu giyimimizden yada zenginligimizde n degil,bizi onlardan farkli kilan tek sey var,oda bizim icimizde hala kirlenmemis olan duygular,icimiz de hala muhafaza ettigimiz ruhumuzun cocuk yarisi,bizim farkimiz biz olusumuz,birile rini etkilemek yada kandirmak icin birseyler yapma geregi duymayisimiz,bi z hep boyle kalacagiz bizde muhafaza etmemiz gereken herseyi oldugu gibi koruyacagiz,ha tavsancalidakil er bundan sonra duzelirmi diye soracak olursaniz,cevap layayim,ne zamanki avrupanin butun kapilari kapanir iste o zaman onlar kendileri olmak zorunda kalirlar ve olurlar,yani pazar kapanmadan tezgah toplanmaz..........
Alıntı
 
 
+1 #12 Değer Ferit 20-04-2010 13:47
Ha kutuplarda bir eskimo genci ha afrikada garip bir zenci farketmez ne dili ne rengi madem ki insandir saygimiz vardir... Evet Hewal zelal yine yazılması gerekeni en güzel şekilde yazmışsın. öncelilkle insan nerde yaşarsa yaşasın insan olduğunu bilecek ve unutmayacak! insanlığın ona verdiği gereksimleri yerine getrimesini bilecek.. ve bir insan nerde yaşarsa yaşasın ya avrupada yada tr nin bir ücra köşesinde, eyerki o insanın çekirdeği sağlam ise o insan kişiğinden zerre ödün vermez. yok eyer çekirdeği çürük ise. Zaten o insan geçmişini örfünü ve adetini her an unutabilecek pozisyonda bekliyordur. ( Böyle güzel yazılarının devamını dilerim hewalim. saygılar
Alıntı
 
 
-2 #11 ararat1907 19-04-2010 18:25
zeki kardesim sen anlayamamissin ne demek istedigimi o yuzden kavriyamadan yazmissin tavsancalida yasayanlar kimseye muhtac degil bizde calisiyoruz ama anlatamiyoruz avrupada yasayanin imkanlari tavsancalidakin den daha güzel konuyu üzerime alarak yazmadim ne alakasi var simdi? avrupadakiler calisiyorda bizde yiyoruz öylemi kisin issizlikten uyudugumuz icin berdusuz oylemi?
Alıntı
 
 
#10 Isvecbirnumara 19-04-2010 16:35
ararat1907 hahah ne komiksin ne öyle yazmisin sen manyakmisin , neden hava atiyorsun ki ben en zenginim falan filan zenginlikle olmaz bu arkadas sonucta oo elindeki simdi paralarin mezara göturemiyeceksi n zaten senin gibiler avrupayi bok ettiler bir kisi geldi diye tum aile geldi avrupaya walla siz avrupayi batirdiniz , by




ISVEC NUMBER ONE !!!!!!
Alıntı
 
 
-2 #9 zeki 19-04-2010 14:56
Kardesim emegine saglik,guzel bir yazi olmus.Ama belliki bazilari hala sorunun ne oldugunu anlamamislar.Ararat 1907 adiyla yazan arkadasda yazina yorum degilde,Sanki icindekilerini anlatmak istemis.Uzerine almasi icin sebebi olsa gerek.sizler yazmaya devam edin.alkislarimiz sizinle......
Alıntı
 
 
+2 #8 rozerin 18-04-2010 12:33
yazin cok ogretici herkesin ders alabilecegi ayrintili sekilde,yazilmi s avrupadaki gercek hayat bu anlayana,umarim herkes kendisinden bir pay cikarir,yazilar ini zevkle okuyorum.devamini'da bekliyorum...
Alıntı
 
 
+2 #7 vekas 18-04-2010 11:05
merhaba yaziniz okadar basit birde okadar net yazilmiski berak su kadar aydinlik ve guzel olus. Gercek ayni yazdigin gibi
Basarilar.
Alıntı
 
 
-1 #6 vero 17-04-2010 14:04
dun dundur bugun bugun giden geri gelmez eskiye ozlem artik olma bari insanliginin kendi ozu ISLAMI unutmayin bu yazinin bir gercek payi vaar
Alıntı
 
 
-3 #5 Huseyin 17-04-2010 11:43
Bu kadar saçma bir konu olamaz. Ayrıca Genel sorumlu benzer bir vaka ile karşılaştım sırf DESİNLER diye masraf yaparlar. Sanki para kazanmak çok kolay.

Ararat sana da katılıyorum. Kimse seninle aynı fikirde olamaz. Çünkü menfaatçı bir ırk olduğumuz için bu dediklerin kurşun gibi gelir onlara. Gerçekler güzeldir:)
Alıntı
 
 
+1 #4 brinkur 16-04-2010 21:31
ben avrupaci kizi degilim hewal ama gercekten butun dusuncelerine katiliyorum kendimm gormesem bile coguna sahidim sonucta benim butun ailem halalar,amcalar ,dayilar orda az cok onlarin hayati hakkinda bilgim var...eskiden koydeki kizlar temiz aile kizi gibi goruluyordu,avr upaci kizlarda simarik ama inanki simdi her yonden fark yok hicbir zaman genelleme yapamayiz avrupacininda iyisi,kotusu varken koydeki kizinda oyle her yonden rahatiz belki sizden daha cok rahatiz ama bizim tek sanssizligimiz tavsancali gibi kucuk ve dedikoducu bir yerde yasiyor olmamaiz ve sosyal bir hayatimizin olmamasi...on yargilari kaldiralim artik...saygilarimla
Alıntı
 
 
+1 #3 Ararat1907 16-04-2010 21:28
2yildir fayans yapiyorum hic yerli bi evde fayans yaptigimi hatirlamiyorum hep sifir 150 milyarlik ev,hep ya norvecte yada isvecte kaliyorlar 90 metrekarene ne oldu peki? Örf adetlerine gelince Tavsancalida sana ayak uydurdu diyebilriz ama okadarda degil isvecli 19 yasindaki bi cocuga kendim sordum Peygamberin kim dedim hasa tovbe Bülent ecevit dedi yahu bunu hangi Tavsancalida kalan biri söylerde sen gelip Bizi elestiriyorsun Allahini seversen? Avrupadakilerin hepsinede sizde böylesiniz demiyorum ama orda doganla burda dogan arasinda gercektende kültür farki var. Eger öyle degilse neden Avrupada olan Kizlarimiz Avrupada yasayan simarik genclerle evlenmeyiz köyden olsun diyorlar ??Giyimimizde elbette fark var cünkü biz arkadan ic camasirimizi gösteren moda diye yirtik pantolonlar giymiyoruz.Peki rahat yasiyor dedigin Tavsancaliliyla Neden evlenipte köyde yasamiyorsun? Kafana silahi biz dayamisiz gibi konusman cok enteresan mecbur degilsinki degilmi? Daha OMARO yazmasini bilmiyorsun gelip elestiri yapiyorsun Tavsancalidaki genclige Senin avrupaci annenle baban enjekte etti hevesi.Cogu küs ailelere gelince Senin Çırt kız arkadasin Tavsancalida yetisip sonra evlenerek yurtdisina gelen yoldasima Benim sayemde geldin buraya demesinki aileler küs kalmasin demi? Tavsancalinin en zengin iscisiyim aylik 1 milyarim var sende iskandinavin en fakir kizisin heralde yazin geldiginde paralarimizi kiyasliyalimmi kimin 10 ayakkabi alacak parasi varmis?
Alıntı
 
 
+1 #2 Ararat1907 16-04-2010 21:20
Yazini kesinlikle bir sacmalik olarak degerlendiriyor um Avrupayi gözünde büyüten bi topluluk degiliz ama hakkin verildigi yer oldugundan akın ediyoruz malesef. Heves eden var yada yok diye degilde ihtiyac olarak degerlendirelim bu yazdigini. senin annenmi avrupaciydi babanmi? annenmi heves etti babana yoksa babanmi annene heves etti? Herkesin Avrupadakilerde n bi beklentisi yok senin Dayının senden beklentisi varsa ayri mesele. Modern lüks evleri yurtdisinda kazanip burda siz yaptiriyorsunuz dedelerinizin iki gözlük evlerinin karsisina.Senin 45 senen var emekliligine ama biz sigortasiz iste calisiyoruz ne zaman emekli olacagimiza dair bi tarih yok.Haftanin bes gunu kalkiyorsun 6da hafta sonu gelsede uyusaydim diyorsun ama bizde Belediye'ye ait pazar günleri calisma ruhsati var 7 gün calisiyoruz kuaforde calisirsin meslek diye kesinlikle maas vermezler elini adamin sirtina vurursun bahsisle gecinirsin Pvcde calisirsin 20 yasindaki gence 150 tl verirler 4 sene calisip meslek edindiginde en fazla 750 tl verirler ama senin annen orda bi temizlik isine gider iki günlügüne garibimin 4 yilda alabildigini 2 gunde alir biz tavsancalinin yerlisi ekmegimizi tastan cikartiyoruz sende cikartiyorsun elbet ama 1'e 5 aliyorsun anladinmi avrupa ile Tavsancalinin arasindaki farki? 100 kronu gecmiyecek elbiseni ise yazin gögüs dekoltenizden anliyabiliyoruz üstü kapali olan 200 kron cunku gücünüz yetmiyor haklisiniz.senin üstüne demiyorum bu lafi ayrica cogu kisi icin diyorum (sahsa degil
Alıntı
 
 
#1 danimarkadan yorum 16-04-2010 20:06
selam guzel bir konuya deginmissiniz. benimde bir cok yazacagim seyler olacakti ama Zelal hanim yazilarinizi genelliklen okuyorum ama hemen hemen her yaziminizda bayanlardan dogru veya yanlis elestirisel gørusleri beklediginizi dile getirdiginiz icin beklentinize saygida kusur etmeme adina dusuncelerimi paylasmiyorum. umarim bayan arkadaslar sizin beklentinize kapi aralayacak dusuncelerini paylasirlar...pizzaci kizi diyorsunuzda pizzaci kizi olan babalarinda elbette paylasacaklari vardir .sevgiler saygilar basarilar diliyorum...
Alıntı
 

Yorum ekle

Yazdiginiz yorumlar yoneticiler tarafindan onaylandiktan sonra yayinlanacaktir


Güvenlik kodu
Yenile