Anasayfa Yazarlar IRKCILIK
IRKCILIK
Yazarlar
GuLe tarafından yazıldı.   
Perşembe, 10 Haziran 2010 21:39

 

Sevgili site okurlari irkciligin temelinde kisinin tanimadigi bir kulture karsi olan korkusu yatiyor.Kisi tanimadigi baska bir kulturu kendi kulturuyle ve degerleriyle yargilarsa bilinmeyen kultur ona korkutucu gelebilir.Bazi unlu sosyologlara göre biraz irkcilik her toplumda az yada cok bulunmaktadir önemli olan bunun bilincinde olmak ve insanlari bilinmeyen kultur hakkinda bilinclendirmektir. 

 

Insanlarin alisik oldugu yasam bicimleriyle baska yasam bicimleri uyusmadigi zaman bazi seyleri anormal diye nitelendirebiliyoruz, aslinda bizim normalimiz onlarin normali olmiyabilir bunu cogu zaman dusunemiyoruz. Toplumu etkiliyen normlarin baska kulturler icinde gecerli olabilecegini dusunemiyoruz. Bizim icin en önemli bizim kulturumuz diger kulturler önemsiz. Böyle dusununce tabiki isin icine direk egoizmde giriyor. Hal böyle oluncada karsimizdaki gruplari , sahislari genelde gavur diye nitelendirdigimiz insanlar yada kendi icimizden degisik gördugumuz insanlar hakkinda direk irkci veyahut da disliyan olabiliyoruz. 

 

Tavsancali insani yaklasik 30- 40 senedir Avrupanin cesitli ulkelerinde yasiyor ve hala yasadigimiz kulturleri tanimiyor bu kulturleri kendi degerlerimizle yargiliyoruz ve yazikki irkciligin en daniskasini yapiyoruz cogu zaman.
Neden biraz hosgörulu davranip Hz Mevlananin  torunlari olarak onun felsefesinden yola cikip söyle dusunmuyoruz : Sevgide gunes gibi ol, Dostluk ve kardeslikte akarsu gibi ol, hatalari örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölu gibi ol...Ya oldugun gibi görun yada görundugun gibi ol.
Oysa biz nekadar islamdan konusmayi dinimizle gurur duymayi seven insanlariz. Pratikte azicik uygulasak ya…  

Paylaş
etiketten Facebook Google Live Myspace Twitter
 

Yorumlar 

 
#22 elmiha 29-06-2010 02:40
kusura bakmayain ama bazi arkadaslar yahudi katliamlarindan bahsetmisler . gercekten ikinci dunya savasinin gercek yuzunu bilseniz o olenler sadece piyondular , hitler yahudileri katletmedi aksine onlara yardim etti ve bu bir cok belgeylen kanitlandi,rock efeller gibi guclu aileler ve bi cok siyonis yahudinin destegini almis onlarin nazi almanyasina ne kadar madi yardimda bulunduklari dudakucurtacak fiyatlar , ikinci dunya savasi sadece bir planin ikinci admiydi ,ilk adim birinci dunya savasiydi ilk ikisi gerceklesti ve ucuncu adimsa kapida ondan sonra dunya yonetimini ve gercek tarihi ogreniriz beyler ve bayanlar , size tavsiyem herseye kanmayin . ve gercekten yahudi katliamlari denilen seye inananlarada gercekten aciyorum . ve sakin bu dusuncelerimide muslumanliklan bagdastirmayini z
Alıntı
 
 
#21 male 18-06-2010 22:40
hawal bekir tibeja car car pi kurdi binivsinin bla av kesna hamo tist fom nakin u tenagen bavariyamin hayeki hamu kurde konyaye dikanin pi kurdiya konya bivxinin u binivsinin xvastina min ji we car car pi kurdi ji binivsinin na muhima ki un sad posent bikaninki binivsinin am dikanin havdi fam bikin hanak hanak FERBIBIN spas
Alıntı
 
 
#20 bekir 18-06-2010 20:42
Editore:galiba ben bir yanlişlik yapmişim dedigin dogru olabilir.
Alıntı
 
 
#19 bekir 17-06-2010 22:47
ben buraya kurtce bir elestiri yazdim
Tarafsız Omaro Tavsancali Sitesinin
Editöru yayinlamadi ama 6 milyon insani
ölduren bir caniyi insanlik tarihinde hic olmamis bir vakayi öve öve bitirmiyenlerin yazilarini masallah her gun yayinliyorsunuz 6 milyon insandi hayvan degil insan olan benim soyumdur der ve nahletler bu insanlar yahudi olduklari icin sevilmiyor hey kendini bilmez sen bir musliman olarak onun devami degilmisin.sadam binlerce kurdu öldurdugunde sadamin yardimina ilk kosanlar ve askerli yapanlar yaser arafatti kurtler icinde bu kadar bagirdinizmi tabi hayir o zaman korku var.

Editor:kufur ve argo haric tum yorumlari onayliyoz,yorum u yazmisin ama gonderme butonuna basmamisin yoksa yorum gelirdi,simdi yorum bolumune girdim ip numara ait tum yorumlari tespit etim hic bir yorum gelmemis yukarda yazdigim gibi yazmisin ama gondermeyi becermemisin saygilarimizla
Alıntı
 
 
#18 Kayseriliyim 17-06-2010 10:26
Artik Israilin sonu geldi Iran onlara güzel ders verecek 2 tane gemi gönderildi Gazzeye Türkiye-Iran-Rusya ittifaki Amerikanin sonu olur bundan korkuyorlar zaten gelecekte iki tane süper güc olacak birisi Türkiye öbürü Cin.
Alıntı
 
 
#17 Ribello Vero 15-06-2010 17:52
Kimse Anlamiyor hitler yahudilerin gelecekte avrupanin ISRAILE gebe olmasi icin sadece bir oyun hitlerin oldurdugu yahudiler ortadoguda israil devletini kurulmasini istemeyen insanlardi HITLER DE SIYONIZMIN parcasi
Alıntı
 
 
#16 Nurullah 15-06-2010 17:43
Apehamo elbette hitleri övmek cok yanlistir ama kayseriliyim bazi dedikleri dogru, hitler demis ki bana cok kizacaksiniz ki ben yahudileri katlettim ve su an görüyoruz Müsülman Filistin halkina yaptiklarini senin yahudilere bu kadar sempatini ben sahsen anlamiyorum yoksa sende icimizdeki gizli Israilcilerden misin? Müsülmanlarin tek caresi birlik olmak ve bu siyonist Israili yenmekdir.
Alıntı
 
 
#15 Apehamo 14-06-2010 23:14
Editor arkadas.pes dogrusu,adam cikmis bize Hitler fasistini amca,dayi polemigini yaparak adeta kufur ediyor.Sende normaldir diyorsun,ben Hitlerin firinlarini veya SSlerin yahudi halki uzerinde estirdigi katliamlari belirtmem acaba Kayserili ve onun gibi dusunenler icin yeterlimi.Gaz odalarinda zehirleyip firinlarda yakan zihniyet nasil olurda bize normalmis gibi sunuluyor. yaktigi binlerce yahudinin yaglari firinlarin kapilarinda hala donmus bir sekilde duruyor.Eger bunlari onlemeseniz bu kafalar yarinda Saddam baba der.Butun dusncelere saygili olmak, katileri aklamak degildir.Kaldiki Alman halki senin amcanin degil idolojisini,adi ni dahi yasaklamistir,B u tur dusuceleri savunmak ne insan haki nede kul hakidir.Irkcilik iste budur,adam siteyi taniyor yarindan sonra yorumlarinda Polat alemdar vari cikislarla gozumuzun icine baka baka bizleri proveke edecektir.Edi bese bu oyunlara,halkim iz Persembenin gelisini Carsambadan belidir der.
Alıntı
 
 
#14 ISOT 14-06-2010 18:01
Kayserilim kac yasindasin merak ettim.
Alıntı
 
 
#13 Kayseriliyim 14-06-2010 12:23
Dünyada 3 tane lider tanirim emperyalistlere karsi mücadele eden birisi Mustafa Kemal Atatürk, Hitler ve Mahmud Ahmedenejad bu liderler Amerikan emperyalizmine karsi direndiler veya direniyorlar insallah Asya birligi ile Türkiye-Iran-Rusya ittifaki olur o zaman göriyim Amerikayi ve Israili.
Alıntı
 
 
#12 male 13-06-2010 23:02
arkadaslar kayserili artik bizim yeni yorumcumcu arkadas bizimle bazen bilgisini paylasacak birakin icini doksun zaten artik tanisiyoruz sorun yok her sey okey
Alıntı
 
 
#11 Kayseriliyim 13-06-2010 20:10
Hitler bence akilli bir insan yahudilerin ne kadar igrenc bir halk oldugunu bildigi icin onlari yok etti bugün kutsal topraklarimiz olan Filistinde her Israili askeri Müsülman kadinlarin irzina geciyor ayrica Filistin topraklari Osmanli topragi yani Türkiyenin aslinda oralar oranin gelcekte Türk Islam birligi catisi altinda yasacagina inaniyorum su an Filistinde en cok satilan bayraklar Türk bayragi ve Recep Tayyip Erdogan posterleri. Ayrica benim Nazisme bir sempatim yok ama Hitler gibi adamlar bu dünyaya lazim.
Alıntı
 
 
#10 ISOT 13-06-2010 19:49
Gundi sana katiliyorum...Hitler gibi piskopatlari Islam adina nasil övuyorsunuz? Editörde burda suclu...Kayserili cehennemde yaninda desteklersin artik Hitleri. Allaha beraber hesap verirsiniz.
Alıntı
 
 
#9 Gundi 13-06-2010 18:52
Sayin Editör...!
Belki bilirsin Avrupa da Hitleri övmek suctur. Kayseriliyim gibi sevyesi düsük yorumlara yer vermeni anlayamadim. Kayseriliyim Filistin halkinin yaninda olmasi ve israile karsi cikmasina büyük saygi duyarim ama cahiligiylede Hitlere övgü yer vermesinede sidetle karsi cikarim. Ben yahudi dostu degilim ,siyonizme karsi cikarkan de fasizmi savunmam.

Editor Nalin cevap:degerli yorumcu sunu belirtmek isterim site acildigi gun ben ve diger arkadaslar site sahiplerine yemin etik yorumlarda argo kufur olmadikca yorumlar sansursuz yayinlanacak.burasi ozgur bagimsiz tarafsiz ve saygin site !
Alıntı
 
 
#8 Kayseriliyim 13-06-2010 13:30
Hitler ayrica bir Türk ve Müsülman dostduydu o sadece Yahudileri sevmezdi. Yahudiler lanetlenmis bir irktir ermeniler ile lanetlenmisler Israilin yok olmasi gerekiyor haritadan zaten Iran atom bombasini Israilin üzerine atacak. iyiki vardin Hitler amca ve Ahmedenejad ancak siz Yahudilerin kökünü kazarsiniz.
Alıntı
 
 
#7 Kayseriliyim 13-06-2010 12:28
Hitler gibi adamlar bir daha dünyaya gelmez adam gibi adam benim en sevidigim liderler arasinda. Yahudilerin ne kadar tehlikeli bir halk oldugunu anladigi icin Hitler amcamiza tessekür ediyoruz.
Alıntı
 
 
#6 ISOT 13-06-2010 02:18
Yavvv yazar ne guzel yazmisss;))
Alıntı
 
 
#5 male 12-06-2010 00:47
sayin cilgin kurtler islama gore dogru haklisin fakat burda iliman dusunenlerede yer vermek lazim yazar irkciligi kulture baglamis bende katilmiyorum bu gun ben bir avrupalinin kulturunu bilirim fakat kendimde yasattirmam ama saygi duyarim bu benim irkci oldugumu veya olmadigimi gostermez sadece o kulturu benimsemedigim icin kendimde yasatmiyorum ama siyahlara bilmem kara maymun beyazlara domuz diye hitap edersem ve her karsilastigimda satasir laf atsam pis falan desem hem irkciliktir hem hastaliktir diger taraftan getolasmis bolgelerde yasadigi ulkenin kulturunu hala bilmeyenler vardir buda tabi herkesi baglamaz benim bildigim avrupada kultur konusunda fazla baskilayici degildir fakat dinimizin kulturuyle bir butun olmasi muslumanlari zora sokuyor ornek olarak ortunmede yeme ve icmelerde sorun var ayreten iran ve afganistana seyahat eden avrupali bayanlar hem yasaklardan hemde korkudan baslarini orterler buda irkcilik degil dini bir yasaktir saygilar
Alıntı
 
 
#4 Gundi 11-06-2010 22:39
Biraz kendimizi tanitsak: Bizler Bejdali ve Karko ayirimi yapan, En iyi köy bizim köy, en iyi insan bizim insanimiz diyen ve birazda yaylalarimizi komikle bir dilde anlatan yapiya sahibiz. Bizler dogustan nasihatliyiz Zenciyi, Arablari sevmemeye hele Gavuru hic mi hic sevmemeye peki Alevi´leri? evet onlarida..!
Allah askina bize ne insani ne hayvani nede dogayi sevdirdilermi acaba. Avrupa´lara geldik ve görduk ama inanniz gine sevmiyoruz. Hirsiz Polanyali, Pis Arap deriz hic kimseyi begenmeyiz. Hele Somali lileri :))) Kendimizi hep üstün gördük. ( Buda aldigimiz kötü egitimden geliyor)Sadece biz daha uysal daha caliskaniz öylemi?? Hayir Bence bilerek ve bilmiyerek en buyuk IRKCI biziz.
Alıntı
 
 
#3 Cilgin Kürtler 11-06-2010 18:57
Yaziniz iyi hosta irkcilik diger bi devletin (insanlarin) baska bir kurumun rengini cinsini kabullenmemekti r kültürünü degil. İslam dini hosgörü dinidir her irki taniriz biliriz ama örnek alamayiz.
Senin yazdigin kültürel farkliligi anlatiyor irkciligi degil Ornek verirsek siyahi insanlar belkide en cok türkiyede seviliyor niye ? cunku islamda renk yoktur fakat mevzu siyah olupta kültürünü yadirgiyoruz demense Peygamberimizin bi hadisiyle cevap vermek isterim
Kim Kime Benzer ise O Onlardandir
Elbetteki kesinlikle bizim icin önemli olan kendi kültürümüzdür cunku bizim kültürümüz Kurani kerim Ahlakidir bunu sen ele alip yazar sifatinda bu sekilde ifade edemezsin
Mesela Dogum gününde kesilen pasta dahi yanlistir cunku onlarin (baskalarinin)k ültürü. Peygamberimiz bunu hos gormuyordu ve kendi Dogum günlerinde Sadaka dagitirdi öyle ise biz neden pasta üzerine mum ekiyoruz hala?
Yilbaslarinda mum yakmak agac süslemekte onlarin adetidir cunku İsa Aleyhiselamin dogum günü anlamindadir.Peki bizim peygamberimiz kimdir? Hazreti Muhammed S.A.V'dir, Ozaman yapmiyacagiz.İrkcilik yaptigimiz yok sevgili yazar kendini bilmek baskasinin örfünü kabul etmemek ne zamandan beri irkcilik olmus Musluman oldugumuz icin kültürlerini benimsemiyoruz hakli olaraktan..
40 senedir avrupada olan Tavsancali elbetteki Musluman oldugu icin baskasinin kültürünü kabul edemez bayan Daniskalik bence sizin fikrinizin ve yazinizin kopma noktasidir.
Alıntı
 
 
#2 Evin 11-06-2010 05:42
Az ve öz, guzel ve anlamli bir yazi. Eline saglik. Saygilar
Alıntı
 
 
#1 ji bejdalli 11-06-2010 05:11
once kendi icimizdeki irkciligi ariyalim.bizim bazi cahiller o bagnaz irkciligi kendi mahallesine ve baska koylere bile yapmaktadir.ama gerci omeranli bu konularda cok gelisti.ozellikle okuyan genclik bunu asti.omeranlilarda disaridan kiz alma verme,(turk,ale vi,norvecli,alm an)disariya acilma,bazi feodal gelenekler artik yavas yavas terkedilmektedi r.bunun yerine dinamik okuyan dinini ve kulturunu arastiran ne istedigini bilen bir genclik yer almaktadir.tavsancali bu yonuyle cevre koylerede modeldir.IRKCILIGA ANCAK CAHIL INSANLAR TESLIM OLUR.
Alıntı
 

Yorum ekle

Yazdiginiz yorumlar yoneticiler tarafindan onaylandiktan sonra yayinlanacaktir


Güvenlik kodu
Yenile